Monday, June 27, 2011

Seminar....Seminar....Seminar....

First time dalam hidup jadi assistant kepada penceramah....bukan sebagai peserta...hahhah

SEBELUM:
perasaan: seronok!!!
pakaian: serba hitam siap pakai kot...(kot pinjam org +adzera+, seluar slack baru beli....semangat giler)

SEMASA: 
perasaan: hmmm.....cuak...
sebab: semua peserta adalah staff UTeM bukan student...Ok...Perasaan itu telah bercampur baur..Malu,hebat, cuak and blur....hmmm.....

Masa mula-mula datang tu aku tak tau nak wat apa kat dalam dewan....
Tanya kat technician " apa yang boleh saya tolong"...(budget aku nie hebat sgt lah nak ckp mcm tue....malu lepas tue ckp mcm tue...hahahhah). Tehnician pun cakap: hmmm....saya rasa awak tak dpt tlg apa2 kot..hahahah Sengal lah technician nie.....Lagi bertambah malu...hahhaha

En.Aziz datang....Tapi ramai pulak peserta yang datang lambat..Haish...Bengang pula aku....Aku tau lah depa staff...Biasalah...Kami student pun sama gak..selalu masuk kelas lambat....hahhaha..Temanya: due2 sama je...

Apa aku buat kat seminar tue:
a) tangkap gambar
b) tolong bagi hand out,materials
c) tolong makan free....

Bila time makan, aku tak tau nak duduk mana...aku budget aku duduk kat meja peserta lah kan...Tapi ada seorg urusetia dia suh aku mkn kat meja untuk vip ( aku rase meja vip..ala..yang dah ada mkann kat atas meja).Siap ada pelayan....Perh.....hebat..Tapi oleh kerana aku merasakan aku tak perlu dilayan mcm tue ( sbb aku rasa aku student), jadi aku ckap" Tidak mengapa, saya boleh buat sendiri" ( sebenarnya aku cakap: xpe...xpe...saya boleh amik sendiri...LOLS)

Dah lah meja tue punyelah besar yang makn kat meja tue cume 3 org je..haish......kadang-kadang en aziz (sir aku) x join makan....kadang-kadang aku mkn sorang...hai.....rasa keseorangan tatkala ini....untung sodap mkn lepas tue free lak..apalagi aku bantai jelh.....

Seminar yang aku join nie berlangsung 2 hari.....Seminar nie pasal creative problem solving...aku dah prnah belajar dah benda ni masa kelas ngn sir aku...tapi tak paham sgt...sekarang aku dah paham dah..almaklumlah dua kali dengar kan....Bagus jugak lah seminar nie tapi aku tak rasa semua org peserta boleh apply blik dalam workplace....hmmm...aku rasa lah...

Selepas: 

Selepas seminar tersebut, aku terus balik ke kg halaman...aku ckap ngn en.aziz aku nak wat keje kat kg halaman......Tanpa disangka2 lagi en Aziz bagi seh.................hahhahahah..buat penat je aku gaduh dgn Izzat...hahahha..

Sekarang:
Sedang membuat kerja sebagai RA dengan gembiranya.....bersama keluarga tersayang....hahhahah
FREEDOM of RA!!!!!

Sort of events ( SEMINAR):





No comments:

Post a Comment